Home > Reading Room > Parkinson - Defamation Case Settles

Parkinson - Defamation Case Settles

Written by Jody Tsigarides on 05 March 2010

« Return to Reading Room

It has been reported this week that Sir Michael Parkinson has agreed to settle in the dispute with Associated Newspapers.

Sir Michael Parkinson issued a claim for defamation against the owners of the Daily Mail after it printed comments regarding his auto biography. The comments suggested that Michael Parkinson was 'grossly insensitive' towards his uncle and that he had falsely stated that he had a harmonious domestic life.

However Associated Newspapers agreed that the allegations were false and issued an apology. It also agreed to pay £25,000 plus legal costs.

It is believed that the monies will be given to charity.

If you'd like to know more about this article please send an email to Unknown quoting the article title and any questions you might have, alternatively call the office number on 02380 235 979 or send an enquiry through our contact form.

Want to speak
to someone?

Complete the form below and we’ll call you back free of charge.

Visual Captcha